Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
  Afdrukweergave

Natalie Merchant in Paradiso 11/05/2010
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 mei 2010 22:11 

Voor het eerst sinds 7 jaar heeft Natalie Merchant weer een nieuw album uitgebracht, Leave Your Sleep. Op dit album heeft ze gedichten van diverse Amerikaanse en Britse dichters op muziek gezet. Een project waar ze 6 jaar aan gewerkt heeft en waarbij meer dan 100 verschillende muzikanten bij betrokken zijn geweest. De introductie van dit album gaat samen met een tour langs diverse Europese landen. Dinsdagavond 11 mei trad ze op in Paradiso. Ik had het geluk om bij dit optreden aanwezig te zijn. Het was een acoustisch optreden, waarbij zij ondersteund werd door 2 gitaristen en 1 celliste. Een setting waarin haar bijzondere stem heel goed naar voren kwam. Neem daarbij de prachtige locatie Paradiso en je hebt de perfecte omstandigheden voor een mooi optreden.

Het concert was opgedeeld in 2 stukken. Het 1e deel was een selectie van nummers van haar nieuwe album. Bij elk nummer gaf ze een uitleg over het lied en de dichter, ondersteund met dia’s. In combinatie met de acoustische opzet van het optreden, maakte dit het tot een breekbaar geheel. Maar Natalie Merchant is als geen ander in staat om de gehele zaal volledig in de ban van haar en de muziek te houden. Het enige mispuntje was dat ze niet blij was met de vele foto’s die er gemaakt werden en het lawaai van vallende plastic bekers. Maar dat is natuurlijk ook een beetje het gevolg van de breekbare opzet van dit optreden.

Tijdens het 2e deel zong ze een selectie van de nummers van haar vorige albums, waarbij ze veel contact zocht met het publiek. In totaal duurde de show 2,5 uur en ik heb genoten van de 1e tot laatste minuut. Een verrassend en zeer bijzonder concert. Voor zover dat nog niet het geval was, heb ik Natalie Merchant nu helemaal in mijn muzikale hart gesloten.

De website van Paradiso beschreef haar vooraf als een zangeres die het publiek weet te betoveren. Dat is precies de juiste omschrijving: betoverend!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]